Isnin, 8 Oktober 2012

4 Maut Dua Kereta Rempuh Pokok

Kereta Nissan Skyline yang remuk teruk selepas merempuh pokok

KUANTAN - Empat termasuk seorang pekerja spa wanita warga China maut manakala dua lagi cedera parah apabila dua buah kereta yang dipandu laju terbabas dan melanggar pokok di Jalan Haji Ahmad 1 menghala ke arah Semambu di sini semalam.

Mangsa-mangsa yang terbunuh dalam kemalangan ngeri pada pukul 4 pagi itu ialah pemandu kereta Nissan GTR, Tan Kah Yong, 24, dari Klang, Selangor dan penumpangnya wanita warga China, Bao Shanshan, 26.

Dua lagi mangsa yang terkorban ialah pemandu kereta Nissan Skyline iaitu Go Haw Wei, 20, dari Alor Akar di sini dan penumpang sebelah pemandu Koay Khor Liang, 21, dari Bukit Sekilau di sini.

Dua yang cedera parah juga merupakan warga China yang menaiki Nissan GTR. Dua mangsa itu juga pekerja spa sama dengan Bao. Mereka ialah Wei Li Dong, 27, dan Chang Hong Nei, 36.

Pegawai Penguat Kuasa Tadbir/Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pahang, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman berkata, sebelum kejadian kedua-dua buah kereta tersebut dipercayai dipandu laju sehingga terbabas dan melanggar pokok.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan