Rabu, 31 Oktober 2012

Polis Parah Ditembak Penjenayah

Tan Sri Khalid (tengah) bersama beberapa pegawainya mendengar penerangan doktor 

KOTA BHARU - Seorang anggota polis muda berpangkat Lans Koperal cedera parah selepas terkena tembakan ketika mengejar dua suspek pencuri kereta mewah dalam kejadian di Paloh, Gua Musang semalam.

Muhammad Shamsul Anuar Muhammad Adnan,27, cedera selepas terkena dua das tembakan di dada hingga menembusi paru-parunya dalam kejadian pada pukul 1 pagi itu.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memberitahu, sebelum kejadian, mangsa dan beberapa lagi rakan sepasukan telah diarah untuk melakukan sekatan jalan raya di Paloh.

Katanya, ia bertujuan untuk mengesan penjenayah yang telah memecah masuk sebuah rumah milik seorang ahli perniagaan berusia 43 tahun di Taman Tropika di Gua Musang setengah jam sebelum itu. Jarak antara dua tempat itu ialah kira-kira 20 kilometer.

"Maklumat mengatakan, dua penjenayah telah melarikan dua buah kereta mewah jenis BMW dan Honda Accord bersama sejumlah wang daripada rumah tersebut.

"Ketika sedang melakukan sekatan, mangsa melihat dua buah kereta yang sedang beratur untuk diperiksa telah membuat pusingan U. Curiga dengan keadaan itu, mangsa kemudian telah mengejar kereta tersebut dengan menunggang motosikal jenis Honda," katanya.

Beliau ditemui selepas meluangkan masa melawat Muhammad Shamsul Anuar di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini semalam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan