Khamis, 29 Ogos 2013

Remaja Diikat, Dikurung Tiga Lelaki

Gambar Hiasan

KUCHING: Seorang remaja diikat sebelum dikurung di bilik stor oleh sekumpulan lelaki yang menyamun ke­diaman keluarganya di Jalan Rock di sini, kelmarin.

Dalam kejadian sekitar 9 pagi selepas ibu bapanya berlepas ke ibu negara, remaja lelaki berumur 14 tahun itu dikatakan sedang bermain permainan video apabila terdengar bunyi bising dari tingkat bawah rumahnya.

Mangsa yang kemudiannya dikatakan turun ke tingkat ba­wah untuk membuat pemerik­saan, mendapati tiga lelaki tidak dikenali sedang menggeledah rumah tersebut.

Kumpulan itu yang bercer­min mata hitam, bertopi serta bersenjatakan parang, seter­usnya dikatakan mengikat mangsa sebelum mengurung­nya dalam bilik stor.

Penjenayah terbabit dika­takan melarikan pelbagai barangan elektronik, barangan kemas dan sejumlah wang ter­masuk seutas jam Rolex.

Mangsa yang berjaya me­lepaskan diri dari ikatan, selepas itu bertindak memec­ahkan pintu stor yang dikunci dari luar dengan menggu­nakan tukul sebelum men­ghubungi bapa saudaranya untuk meminta bantuan.

Difahamkan, pagar serta pintu rumah berkembar dua tingkat itu dalam kead­aan tidak berkunci selepas ibu bapa mangsa pergi ke lapangan terbang pada pagi tersebut untuk berlepas ke Kuala Lumpur.

Laporan polis dibuat pada sebelah malam dan kes terse­but sedang disiasat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan