Khamis, 25 April 2013

Bapa Rogol Anak Di Limbang

Gambar Hiasan

Limbang - Polis Limbang mena­han seorang bapa berusia 37 tahun petang kelmarin selepas dipercayai merogol anak kandungnya sendiri sejak tiga tahun lepas.

Menurut beliau, perbuatan durjana itu terbongkar apabila mangsa yang kini berusia 14 tahun dan tidak bersekolah, melarikan diri selepas dirogol suspek yang pergi ke bandar dipercayai untuk mendap­atkan bekalan dadah, pagi kelmarin.

Tindakan berani itu di­lakukan kerana mangsa sudah tidak sanggup lagi dijadikan tempat ayahnya melepaskan nafsu serakah sejak dia berusia 12 tahun, katanya.

“Peluang tersebut diambil mangsa untuk keluar ke jalan besar sambil menahan sebuah kereta yang kebetulan melalui jalan tersebut. Mangsa yang panik segera menceritakan kejadian tersebut kepada pemandu kereta yang ditumpanginya,” katanya.

Menurutnya lagi, pemandu terbabit terus membawa mangsa ke Balai Polis Bam­bangan untuk membuat laporan polis sebelum dirujuk ke Hospital Limbang.

“Semasa mendapatkan rawatan di hospital, suspek yang berusia 37 tahun dan tidak bekerja itu telah datang untuk melawat anaknya.

“Sepasukan anggota polis diketuai oleh Ketua Bahagian Siasatan Jenayah ASP Roslan Leman telah menahan suspek dan hasil saringan air kenc­ing, suspek didapati positif dadah jenis syabu,” katanya lagi.

Mohd Bukhori berkata, mangsa telah dirujuk ke Hos­pital Miri, manakala suspek yang ditahan akan direman di bawah Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan