Jumaat, 26 April 2013

Video Muzik Psy Cipta Rekod Di YouTube





Jom Tengok  PSY - Gentleman

SEOUL - Video muzik terbaharu bintang rap Korea Selatan, Psy yang berjudul Gentleman mencipta rekod baharu di laman perkongsian sosial, YouTube.

Hanya dalam tempoh 24 jam sahaja, video muzik itu telah mencatatkan 20 juta kali tontonan sekali gus mengatasi rekod lama penyanyi remaja terkenal, Justin Bieber yang berusia 19 tahun.

Video muzik Bieber yang berjudul Boyfriend mencatatkan sebanyak lapan juta kali tontonan dalam tempoh 24 jam selepas dimuat naik pada Mei 2012.

Setakat ini, video muzik Gentleman itu telah ditonton lebih 58 juta kali di laman tersebut sejak dimuat naik pada 13 April lalu.

"Sebanyak 51 juta kali tontonan dalam tempoh 40 jam!," kata Psy terkejut menerusi laman Twitternya. Dalam video terbaharu itu, Psy memakai kaca mata hitam, menari tarian goyang pinggul.

Sebelum ini dia memperkenalkan tarian menunggang kuda menerusi video muzik Oppa Gangnam Style yang turut mencipta rekod YouTube apabila ia mencatatkan lebih satu bilion sejak dimuat naik pada pertengahan tahun lalu.

Video muzik terbaharu Psy itu menunjukkan dia membuat gurauan terhadap beberapa wanita. Salah satu adegan muzik video itu menunjukkan seorang wanita terjatuh selepas kerusi yang mahu diduduknya ditarik oleh Psy.

Psy turut menyanyikan lagu tersebut semasa dia membuat konsert di Seoul pada Sabtu lalu. - Agensi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan