Khamis, 10 Januari 2013

Lelaki Hilang Ditemui Mati

Sepasang kasut milik Fadzil yang ditemui di tepi telaga

CHANGLUN - Misteri kehilangan seorang lelaki lembam sejak lebih dua minggu lalu terjawab apabila mayatnya ditemui dalam keadaan sudah mereput di dalam sebuah telaga tinggal di Kampung Padang Halban di sini kelmarin.

Mayat Fadzil Hussain, 56, ditemui pada pukul 11 pagi oleh seorang pekerja kontrak, Mohd. Nizam Abdul Hamid, 35, yang ingin membuang air kecil di kawasan semak berhampiran telaga tersebut.

Telaga sedalam tiga meter dan mempunyai air paras pinggang orang dewasa itu terletak kira-kira 500 meter dari rumah Fadzil.

Kata Mohd. Nizam, sebelum menemui mayat itu, dia sedang melakukan kerja-kerja memasang pagar sebuah sekolah tidak jauh dari telaga tinggal tersebut.

"Ketika ternampak objek seperti mayat itu, saya sangka ia sampah yang diikat dengan baju tetapi apabila diamati betul-betul ia merupakan mayat tanpa kepala bersandar pada dinding di dalam telaga berkenaan.

"Tengkoraknya pula berada bersebelahan badan lelaki itu dan ia mungkin terjatuh kerana mayat sudah mereput," ceritanya yang terus memaklumkan penemuan itu kepada pihak sekolah dan polis.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan