Rabu, 9 Januari 2013

Lelaki Maut Digilis Kereta

Mangsa yang maut digilis kereta ketika tertidur di atas jalan raya

MIRI: Seorang lelaki yang dipercayai mabuk dan tertidur di atas jalan raya, maut digilis kereta dalam kejadian yang berlaku dini hari di pekan Batu Niah.

Mangsa yang dikenali sebagai Thomas Sangkai Simon, 20, berasal dari Saratok dan rakannya, dipercayai tidak berdaya untuk pulang ke rumah kerana pengaruh alkohol selepas sesi minum.

Mangsa telah berbaring di atas jalan raya manakala rakannya pula berbaring di atas bangku sebuah perhentian bas yang terdapat di situ, yang terletak berhampiran simpang masuk ke sebuah rumah panjang iaitu Rumah Usek, kira-kira 10 kilometer dari pekan Batu Niah.

Pada jam 3.45 pagi, sebuah kereta yang lalu di Jalan Batu Niah telah terlanggar lalu menggilis mangsa yang masih tertidur di jalan tersebut. Manakala rakannya yang tertidur di perhentian bas masih tidak menyedari kejadian yang berlaku.

Pemandu kereta tersebut kemudiannya terus Balai Polis Batu Niah untuk menyerah diri dan melaporkan kejadian tersebut.

Mangsa yang digilis meninggal dunia di tempat kejadian kerana kecederaan parah di bahagian badannya dan mayat mangsa dibawa ke Hospital Miri untuk bedah siasat. Rakannya yang masih dalam keadaan mabuk juga turut dibawa ke hospital.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan