Khamis, 3 Januari 2013

Lelaki Terakam Gambar Objek Terbang

Rakaman yang dibuat menggunakan telefon bimbit Mohamad Nazri

KUCHING: Seorang lelaki mendakwa terakam gambar satu objek terbang di ruang angkasa Putrajaya pada malam tahun baharu lepas.

Mohamad Nazri Zainurain, 31, rakyat negeri ini yang berkhidmat sebagai eksekutif kanan UKM Holdings Sdn Bhd di Kajang, Selangor berkata beliau terakam objek itu kira-kira 10 minit sebelum tengah malam menggunakan telefon bimbit pintarnya (Samsung Note 2).

Menurutnya rakaman objek itu menyerupai objek terbang yang tidak dikenali (UFO) sedang terbang di atas sebuah tasik berhampiran Menara Kementerian Belia dan Sukan, Menara Wisma Tani dan jambatan terbiar.

“Saya tidak pasti sama ada itu benar-benar UFO atau objek lain. Saya perlukan lebih banyak bukti dan penjelasan,” katanya.

Mohamad Nazri memberitahu, gambar itu dirakam dari tingkat bawah salah satu jambatan utama di Putrajaya.

“Ketika itu saya bersama kawan-kawan menunggu untuk menyaksikan permaian bunga api bagi menyambut tahun baharu (2013).

“Kami hanya menyedari kehadiran objek itu apabila kami melihat imejnya terakam dalam telefon bimbit saya.

“Saya mengambil beberapa gambar tetapi objek itu hanya muncul dalam satu foto yang diambil.

Kami tidak melihat objek terbang ketika kami berada di sana,” jelasnya.

Bagaimanapun beliau tidak dapat memastikan kedudukan dan saiz sebenar objek itu kerana ia hanya dilihat dalam rakaman kamera telefon bimbit pintarnya.

“Saya tidak pasti jarak objek itu dari kedudukan kami tetapi di dalam gambar yang terakam ia seperti sedang terbang merentasi Tasik Putrajaya,” tambahnya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan