Sabtu, 5 Januari 2013

Remaja Ditemui Mati Tergantung

Gambar Hiasan

MIRI: Seorang remaja beru­sia 14 tahun ditemui mati tergantung di bilik tidur oleh bapanya sendiri ketika dia hendak menghantar anaknya itu ke sekolah pada jam 12.20 tengah hari semalam.

Mangsa yang dikenali sebagai Alexander Ajang Wan, sepatutnya memulakan persekolahan sesi petangnya di Tingkatan Dua sebuah sekolah menengah di sini, semalam.

Sebelum itu, mangsa lang­sung tidak menunjukkan tanda-tanda yang pelik dan mencurigakan apabila ba­panya meminta dia bersiap untuk pergi ke sekolah.

Bagaimanapun, setelah 20 minit tidak muncul di tingkat bawah rumah mereka, bap­anya naik ke tingkat atas un­tuk mencari anaknya di bilik tidur, namun terkejut apabila dia mendapati mangsa sudah tidak bernyawa lagi dan dalam keadaan tergantung.

Mangsa dipercayai meng­gantung dirinya dengan menggunakan kain tualanya dari jeriji tingkap bilik ti­durnya.

Menurut ibu saudara mang­sa yang ditemui di kediaman mereka semalam, mangsa masih dalam keadaan yang ce­ria pada sebelah pagi sebelum kejadian, malah pada tengah malamnya mereka gembira meraikan Tahun Baharu 2013 di rumah mereka.

Malah, katanya, mangsa yang merupakan anak kedua daripada empat beradik itu juga tidak mempunyai se­barang masalah atau berselisih faham dengan ibu bapa atau adik-beradik yang lain.

Mayat mangsa kemudian­nya dibawa ke hospital untuk bedah siasat menggunakan kenderaan polis.


2 ulasan:

  1. Bila stress yang tak terkawal kebiasaan manusia mengambil tindakan sebegini..

    Moga kita dijauhkan..

    BalasPadam
  2. moga di jauhkan.. manusia yang tidak berfikir panjang selalunya akan mengambil penyelesaian sebegini..

    BalasPadam