Rabu, 17 Oktober 2012

Tom Cruise Tinggalkan Scientology

Tom Cruise

 Katie Holmes dan Tom Cruise

 Katie Holmes dan anak mereka, Suri

Aktor kacak, Tom Cruise dikhabarkan akan meninggalkan agama anutannya, Scientology demi memenangi semula hati bekas isterinya, Katie Holmes.

"Sekarang, dia sudah kehilangan perkara paling berharga dalam hidupnya dan dia melihat fahaman Scientology tidak menjejaskan reputasi kariernya. Malangnya, agama yang menjadi ikutannya itu telah membuat dia berakhir dengan dua penceraian!

"Ia seperti kebangkitan semula Cruise yang sangat dahsyat apabila Holmes menghantar dokumen perceraian baru-baru ini. Dia kini sangat menderita," ujar sumber terdekat Cruise kepada majalah People.

Aktor tersebut mula menganut agama Scientology pada tahun 1990 apabila dia mengahwini isteri pertamanya, Mimi Rogers. Selepas berpisah dengan Rogers, dia berkahwin pula dengan aktres Nicole Kidman, tetapi perkahwinan kedua itu juga berkecai dan dikatakan ia berpunca daripada fahaman agamanya itu.

"Dia sudah kehilangan Kidman dan sekarang isterinya (Holmes) serta anak perempuannya (Suri). Dia selalu menggunakan teknik Scientology, namun baru kini dia sedar ia tidak berkesan dalam hubungan perkahwinannya," ujar sumber tersebut itu lagi.

Malah, sumber tersebut sempat memberitahu kebarangkalian Holmes mahu kembali bersama Cruise agak besar sekiranya aktor tersebut meninggalkan agama tersebut.

Katanya: "Jika Cruise betul-betul meninggalkan agama itu, Holmes akan mempertimbangkan semula keputusannya. Cruise merupakan impiannya sejak kecil. Dia pasti memerlukan kekuatan untuk meninggalkan Cruise."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan