Rabu, 22 Januari 2014

Lelaki Ditemui Mati Tersepit Di Lif Kargo

MAUT: Keluarga mangsa melihat mayat mangsa sebaik sahaja tiba di HUS semalam

KUCHING: Seorang lelaki ditemui mati tersepit di lif kargo sebuah kedai perkakasan di Pusat Komersial Stutong di sini, petang semalam.

Menurut sumber, mangsa iaitu Benedict Juan Christhoper, berusia 18 tahun pada mulanya menggunakan lif tersebut untuk mengambil barang di tingkat atas bangunan kedai berkenaan sekitar jam 3 petang.

“Bagaimanapun, mangsa dikatakan mengambil masa yang agak lama menyebabkan seorang daripada rakannya kemudian mencari mangsa dan terkejut apabila menemui mangsa dalam keadaan tersepit di antara lif dan siling bangunan itu,” kata sumber.

Mangsa yang dipercayai mengalami patah tulang leher disahkan meninggal dunia di tempat kejadian oleh anggota paramedik Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).

“Hasil pemeriksaan awal ke atas mayat mangsa menemui kesan lebam pada lehernya dipercayai akibat tersepit di antara lif serta siling bangunan tersebut.

“Selain itu, siasatan awal mendapati tiada sebarang unsur jenayah ditemui di tempat kejadian,” Kata seorang jurucakap polis yang ditemui di tempat kejadian.

Mayat mangsa yang tersepit itu telah berjaya dikeluarkan oleh beberapa anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Tabuan Jaya dan dihantar ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk bedah siasat. - UTUSAN BORNEO


Semua Ada Disini!! Jom Klik!!








Tiada ulasan:

Catat Ulasan