Selasa, 21 Januari 2014

Lelaki Indonesia Ditemui Mati Dipercayai Dibunuh

Gambar Hiasan

KUCHING: Seorang lelaki ditemui mati dipercayai dibunuh di sebuah rumah tidak bernombor di Lorong 17, Kampung Semaba, Jalan Haji Baki di sini.

Mangsa, warganegara Indonesia berusia 27 tahun itu dikenal pasti sebagai Damok Lumpen dari Sebujit Baru di Kalimantan Barat.

Ketua Polis Daerah Padawan Superintenden Pauzi Bujang berkata, mangsa ditemui dalam keadaan berlumuran darah oleh rakannya jam 11.45 malam kelmarin di rumah kongsi yang terletak di kawasan ladang pemeliharaan ayam dan ternakan ikan.

“Mangsa yang ditemui terbaring berlumuran darah mengalami kecederaan di kepala, lengan dan beberapa bahagian badan lain,” katanya yang mengesahkan insiden tersebut.

Difahamkan, rakan mangsa cuba mengejutkan mangsa namun mangsa sudah dalam keadaan tidak sedarkan diri. Dia kemudiannya menarik mangsa ke dalam rumah dan menutup mayatnya dengan selimut.

Laporan polis hanya dibuat jam 9 pagi semalam.

Siasatan awal turut mendapati bahawa mangsa disyaki dibunuh oleh seorang lagi rakannya yang juga warganegara Indonesia.

Lelaki tersebut bagaimanapun dipercayai melarikan diri menggunakan motosikal milik majikan mereka iaitu jenis Yamaha Y110 berwarna biru dengan nombor pendaftaran QKE 9587.

Butiran penuh saspek dan punca kejadian sedang disiasat dan mayat lelaki tersebut telah dibawa ke Hospital Umum Sarawak untuk bedah siasat.

Siasatan sedang dijalankan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.


Semua Ada Disini!! Jom Klik!!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan