Rabu, 22 Januari 2014

Rumah Wanita Musnah Dijilat Api

Api marak menjilat rumah milik Siti Zulaihi dalam kejadian kebakaran di Kampung Hilir Sri Aman

SRI AMAN: Sebuah rumah di Kampung Hilir di sini musnah dijilat api dalam kebakaran sekitar jam 8.30 malam kelmarin. Pemilik rumah Siti Zulaiha Rabbie, 41, yang tinggal bersama adiknya semasa kejadian dikatakan tiada berada di rumah.

Berikutan kejadian itu, Jabatan Bomba dan Penyelamat Sri Aman menghantar sebuah jentera pemadam kebakaran bersama enam anggotanya ke lokasi kejadian setelah menerima panggilan dari bilik gerakan di Kuching pada jam 8.39 malam.

Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Sri Aman berkata, anggotanya tiba di tempat kejadian jam 8.51 malam dan berjaya memadam sepenuhnya pada jam 9.25 malam.

“Rumah mangsa musnah kira-kira 80 peratus dalam kejadian itu, bagaimanapun punca kejadian masih dalam siasatan,” katanya di sini semalam.

Seramai empat anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) dengan enam anggota polis turut terlibat mengawal kejadian.

Ketua Jabatan Bomba dan Penyelamat Zon Sri Aman, Azhar Mohammad dilaporkan turut turun padang bagi memantau operasi memadam api kebakaran berkenaan.

Tiada mangsa dilaporkan cedera dalam kejadian itu. - UTUSAN BORNEO


Semua Ada Disini!! Jom Klik!!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan