Rabu, 29 Ogos 2012

10 Entri Terbaik Denaihati

Blog Denaihati sememangnya tidak asing lagi di kalangan bloger2 dalam Malaysia ataupun luar Malaysia. Blog Denaihati sentiasa memberikan info2 yang berguna kepada semua yang membacanya. Kali ini blog Denaihati akan memberikan Bonus Raya Aidilfitri 2012 kepada 20 penyertaan terpantas menghantar 10 Entri Terbaik Denaihati dan mendapat Bonus Raya RM100 untuk setiap seorang. Satu entri terbaik pula akan mendapat Bonus Raya RM200.

Waa...aku terlambat hantar tapi tak apa lah. Mungkin bukan rezeki nak dapat duit raya kott... Tak per, aku tetap hantar juga ekk...

Dalam banyak2 ruangan, aku suka apabila blog Denaihati memaparkan kisah kehidupan yang pelbagai ragam di dunia. 10 Entri Terbaik Denaihati bagi aku adalah:-





Apa yang kita ingin dalam hidup ini? Satu pertanyaan yang membuatkan kita berfikir, apakah yang kita inginkan dalam sebuah kehidupan? Kalau di tanya pada aku, pasti aku akan menjawab....

" Aku ingin hidup bahagia di dunia dan di akhirat nanti..."


Zaman kanak2 sememangnya sukar untuk dilupakan. Tetapi bukan semua dapat mengecapi zaman kanak2 yang penuh dengan kebahagiaan. Setiap dari kita ada kisah gembira dan duka yang dilalui pada zaman kanak2.


Menurut kata2 oarang tua, dalam perkahwinan akan ada 3 peringkat ujian. Ujian pertama pada bulan ke 4 perkahwinan, ujian ke dua pada tahun ke 2 perkahwinan dan ujian ke tiga pada usia suami 40 tahun. Betul ke? 


Hati begitu tersentuh apabila membaca entri blog Denaihati ini. Memang diakui, kadang kala kita pasti pernah terasa hati apabila di tegur atau di marah oleh ibu dan ayah. Tetapi kita sebagai anak haruslah bersabar dan janganlah terlalu sensitive apabila ditegur ataupun di marah oleh ibu dan ayah.

8. Teguran Ibu dijadikan musuh hingga ke akhir hayat

Menitis air mata apabila membaca kisah seorang anak yang merajuk hanya kerana di tegur si ibu. Tergamaknya hati seorang anak tidak memperdulikan si ibu selama 10 tahun sehingga si ibu meninggal dunia. Inikah balasan seorang anak kepada si ibu yang bersusah-payah mengandungkannya sembilan bulan sepuluh hari?


Satu kenyataan tentang sebuah cinta dan kehidupan setiap pasangan. Masa bercinta semuanya indah tapi… hehehe…fikir2kan… 

Before – You take my breath away
After – I feel like I’m suffocating

Before – Twice a night
After – Once a month

Before – She says she loves the way I take control of the situation
After – She called me a controlling, manipulative egomaniac

Before – He makes me feel like a million dollars
After – If I had a dime for every stupid thing he’s done…

Before – Don’t stop
After – Don’t start

Before – The Sound of Music
After – The Sound of Silence

Before – Is that all you’re having?
After – Maybe you should just have a salad, honey

Before- Its like I’m in a dream
After – Its like he’s in a dorm

Before – $60/dozen
After – $1.50/stem

Before – Turbo charged
After – Jump start

Before – We agree on everything!
After – Doesn’t she have a mind of her own?

Before – Victoria’s Secret
After – Fruit of the Loom

Before – Feathers and Handcuffs
After – Ball and Chain

Before – Idol
After – Idle

Before – I love a woman with curves
After – I never said you were fat

Before – He’s completely lost without me
After – Why won’t he ever ask for directions?

Before – Time stood still
After – This relationship is going nowhere

Before – Croissant and cappuccino
After – Bagel and instant

Before – Blind
After – Nearsighted

Before – You look so seductive in black
After – Your clothes are so depressing

Before – Oysters
After – Fish sticks

Before – I can hardly believe we found each other
After -I can’t believe I ended up with someone like you

Before – Passion
After – Ration

Before – Once upon a time
After – The End

Masa bercinta kata Cinta sampai kemati …tapi dah kahwin lain jadinya. Harap janganlah begitu hendaknya. Setiap manusia pasti mahu hidup bahagia buat selama2nya… 

10. Kucing siapa suka


Aku suka kucing. Bila baca entri ini aku teringgat kat kucing2 aku. Aku sejak kecil lagi berkawan dengan kucing sebab aku ni jarang bercampur dengan kawan2. Kucing paling aku sayang, namanya Ramos Sari. Nama kucing aku Ramos Sari adalah kerana aku minat permain bola sepak pasukan Bujang Senang dan kerana kucing aku suka bermain kejar2 seperti bermain bola ( menguna bola ping pong atau kertas yang di renyuk bulat ). Aku masih ingat, balik sekolah kucing aku pasti akan tunggu aku depan rumah. Tapi sayang, kucing aku mati kerana diracun oleh jiran yang sakit hati kerana kucing aku selalu gaduh dengan kucing mereka. ( Kucing aku suka buli2 kucing lain lah tu… ). Lepas kucing itu mati, datuk aku ambil anak kucing yang sama warna dengan Ramos Sari dan aku beri nama juga Ramos Sari. Sampai sekarang kalau ada kucing, aku pasti akan bagi nama Ramos Sari. 


Ini Ramos Sari aku ke-5 dan yang terakhir aku jaga. Tapi Ramos Sari ini ganas dan tidak suka kalau orang lain yang pegang atau kacau pasti akan digigitnya. Ramos Sari ini paling suka ikut jalan2. Asal dengar bunyi alarm kereta pasti dia dulu yang berlari mahu masuk kedalam kereta. Kalau bawa kereta slow, dia akan keluar dari tingkap dan duduk di depan kereta ( dekat cermin / wiper ). Kalau mood dia ok, dia akan duduk di bahu tetapi kalau lepas di marah…dia merajuk duduk di belakang dekat speaker. 



“Bonus Raya Aidilfitri 2012 untuk semua Rakan Blogger yang tidak jemu-jemu bersama blog Denaihati. Berminat joom serbu Denaihati.com”.


2 ulasan:

  1. Jutaan terima kasih diucapkan kerana menyertai "Bonus Raya Aidilfitri 2012" dgn entri bertajuk “10 entri terbaik Denaihati”dan semoga berjaya. InsyaAllah keputusan akan diumumkan dlm masa 7hari. Sentiasalah melawat Denaihati untuk mengetahui update terkini dari masa kesemasa.

    BalasPadam
  2. Ulasan komen di sini sebagai rakan anda,
    Moga kepayahan menghabiskan entri berbaloi,
    Kejayaan mendapatkan bonus raya semakin teruja,
    Anda mungkin salh seorang yang memenangi.

    BalasPadam