Khamis, 30 Ogos 2012

Pelajar Warga China Dirompak


KUCHING: Niat seorang pelajar warga China ingin bersendirian di dalam rumah tidak kesampaian selepas kesempatan tersebut digunakan beberapa orang lelaki untuk merompaknya.

Mangsa yang berusia 24 tahun, seorang pelajar di sebuah kolej swasta di sini memberitahu bahawa semasa insiden tersebut dia berseorangan di rumahnya yang terletak di Jalan Laksamana Cheng Ho selepas beberapa orang rakan serumahnya keluar sekitar jam 9 malam.

Menurut mangsa yang sudah tiga tahun menetap di negeri ini, semasa insiden tersebut dia telah didatangi dua lelaki yang tidak dikenali menggunakan sebuah motosikal.

“Mereka menolak saya sebelum seorang daripada mereka mengacukan pisau ke arah leher saya dan meminta saya menyerahkan barang berharga kepada mereka.

“Saya tidak tahu hendak buat apa menyebabkan seorang daripada lelaki itu kemudian menyeluk saku seluar saya dan mengambil telefon bimbit saya,”katanya.

Risau akan dicederakan, mangsa memberitahu dia sempat menendang seorang suspek sebelum terus melarikan diri ke dalam bilik tidurnya.

“Saya terus menguncikan diri saya di dalam bilik dengan harapan mereka tidak dapat mengapa-apakan saya…dan selepas menyedari mereka sudah beredar baharu saya keluar dari bilik,”katanya.

Menurutnya, kedua-dua perompak tersebut hanya berjaya melarikan telefon bimbitnya dengan kerugian dicatatkan sekitar RM900.

Mangsa kemudian diringi rakannya telah membuat laporan polis di balai polis berdekatan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan