Khamis, 29 November 2012

Dirogol Saudara Sendiri


KENINGAU: Seorang pelajar perempuan di sebuah sekolah menengah di sini telah dirogol oleh saudaranya selepas mengadakan hubungan seks dengan teman lelakinya di sebuah sebuah rumah di estet perumahan di sini.

Ketua Polis Daerah, Deputi Superitendan Robert Salisip @ David berkata kejadian itu berlaku apabila mangsa keluar rumah pada 21 November lepas kira-kira jam 1.45 pagi untuk berjumpa dengan teman lelakinya.

Katanya, dalam perjumpaan itu mangsa dibawa oleh teman lelakinya yang juga seoarang pelajar ke kawasan semak luar rumah perumahan itu untuk melakukan hubungan seks.

“Selepas itu, teman lelakinya meninggalkan mangsa di kawasan semak berdekatan rumah itu lalu pulang ke rumah manakala mangsa masih menunggunya tetapi tidak datang lagi dan mangsa mengambil keputusan untuk tinggal di rumah saudaranya di sebuah kampung di Bingkor,” katanya.

Robert memberitahu bahawa sebaik sahaja sampai di rumah saudaranya itu pada kira-kira jam 5.30 pagi, mangsa dipujuk pula untuk melakukan hubungan seks oleh saudaranya.

“Saudara mangsa bertindak merogolnya dan kemudian saudaranya menghubungi keluarga mangsa untuk datang mengambil mangsa. Mangsa tidak menceritakan kejadian yang berlaku terhadap dirinya kepada ibu bapanya,” katanya.

Walau bagaimanapun, tambahnya, ibu bapa mangsa yang curiga dengan kelakuan yang berlaku kepada anak perempuannya mendesak supaya memberitahu dan mangsa menceritakan kepada ibunya apa yang telah berlaku.

“Ibu bapa mangsa kemudian mengambil keputusan membuat laporan polis dan mangsa telah dihantar ke Hospital Keningau untuk menjalani pemeriksaan awal,” katanya.

Robert berkata, kedua-dua suspek yang berumur 18 tahun telah ditangkap dan ditahan reman untuk siasatan lanjut dan pihak forensik juga telah dimaklumkan untuk membantu siasatan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan