Khamis, 29 November 2012

Mayat Di Tepi Jalan

Norikoh Saliwa

Para anggota polis menjalankan siasatan di lokasi mayat ditemui

KOTA MARUDU: Polis menahan seorang lelaki warga Pakistan bagi membantu siasatan berhubung kes kematian gadis sekolah menengah di Kampung Ranau, di sini tempoh hari.

Pemangku Ketua Polis Kota Marudu, Asisten Superitendan Kamarudin Sulaiman berkata suspek berusia 40an ditahan di sebuah bangunan berhampiran pekan berkenaan kira-kira jam 10 pagi kelmarin.

Beliau berkata, kes itu akan disiasat mengikut Seksyen 304 Kanun Keseksaan atas kesalahan cubaan membunuh dan meminta orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat agar tampil membantu siasatan kes.

“Kita masih siasat punca kematian mangsa yang ditemui terbaring tepi jalan berhampiran Kampung Ranau yang terletak kira-kira dua kilometer dari Pekan Kota Marudu,” katanya.

Terdahulu, gadis yang merupakan pelajar sekolah menengah tingkatan empat itu, Norikoh Saliwa,16, berbangsa Dusun dan berasal daripada Kampung Bombong 1 itu ditemui sekitar jam 12.40 tengah hari pada Ahad lepas itu.

Turut difahamkan terdapat kesan kecederaan di bahagian kepala mangsa dan mayat gadis berkenaan telah dihantar ke Hospital Kota Marudu untuk proses bedah siasat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan