Isnin, 23 Julai 2012

Mangsa Ketiga Putus Tangan Kiri

Kim Sheng (kanan) memerhatikan mayat Henry yang dibawa ke jeti Pekan Sebuyau semalam 

SAMARAHAN - Mayat mangsa terakhir penumpang helikopter jenis Eurocopter EC 120 yang terhempas di muara Batang Lupar berhampiran Sungai Tereso dekat Sebuyau di sini ditemui semalam.

Mangsa Henry Loh, 42, ditemui pada pukul 8 pagi terapung di tengah laut berhampiran Pulau Tereso iaitu tidak jauh dari lokasi helikopter tersebut terhempas pada Jumaat lalu.

Penolong Penguasa Balai Bomba dan Penyelamat Simunjan, Sekan Anak Gundah berkata, hasil maklumat penduduk kampung pihaknya bergegas ke lokasi yang terletak kira-kira 30 minit perjalanan dari jeti Pekan Sebuyau.

"Semasa ditemui mangsa dalam keadaan masih lengkap berpakaian tetapi tangan kirinya hilang dipercayai dimakan ikan buntal.

"Mayat mangsa kemudian dibawa ke jeti dan tiba pada pukul 8.28 pagi sebelum diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut," kata beliau ketika ditemui di sini semalam.

Berikutan penemuan mangsa terakhir, operasi mencari dihentikan pada pukul 8.40 pagi. Bagaimanapun, bangkai helikopter tersebut belum ditemui.

Beliau berkata, operasi mencari dan menyelamat menggunakan empat buah bot pada hari ketiga semalam itu dimulakan seawal pukul 7.40 pagi dengan dibantu oleh 16 anggota dari Siburan, Kota Samarahan, Simunjan serta ibu pejabat bomba negeri.

Di Klinik Kesihatan Sebuyau semalam ahli keluarga arkitek tersebut yang tinggal di Kuching hadir untuk proses menuntut mayat selepas dimaklumkan mengenai penemuan tersebut.

Adik ipar mangsa, Law Kim Sheng, 40-an, dilihat tidak dapat mengawal perasaan dengan kematian mangsa sehingga dia terpaksa ditenteramkan oleh saudaranya K.C. Law, 48.

Mayat Henry kemudian dipindahkan ke Hospital Umum Sarawak dekat sini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan