Isnin, 30 Julai 2012

Lelaki Kurang Siuman Ganggu Pelajar

SWEE CHIN (dua dari kiri) dan Wilson Lau (kiri) bersama anak-anaknya

KUALA LUMPUR – Ibu bapa bagi pelajar dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Raja Abdullah, Jalan Jambu, Jinjang Selatan di sini meminta pihak berkuasa segera membuat siasatan dan memberkas seorang lelaki kurang siuman yang dipercayai berkeliaran di kawasan sekolah berkenaan sejak dua tahun yang lalu.

Menurut ibu bapa pelajar sekolah berkenaan, lelaki tersebut akan mengekori pelajar perempuan yang berjalan bersendirian hingga ke satu tempat kemudian ditanya sama ada pelajar tersebut mahu menerima wang yang diberikannya.

Jika soalan tersebut tidak diendahkan pelajar berkenaan maka lelaki tersebut akan membuka seluar dan menunjukkan bahagian alat sulitnya.

Seorang ibu kepada pelajar tingkatan empat sekolah tersebut, Moo Swee Chin, 41, berkata, anak perempuannya merupakan salah satu mangsa dalam kejadian tersebut.

Menurutnya, ia berlaku kira-kira pukul 2 petang pada bulan Mei lalu yang mana anaknya terserempak dengan lelaki berkenaan dalam perjalanan pulang ke rumah.

“Anak saya diekori seorang lelaki berumur kira-kira 50-an dengan menunggang sebuah motosikal berwarna hitam dan merah selepas keluar dari kawasan sekolah.

“Ketika itu anak saya sangat takut namun terpaksa meneruskan perjalanan kerana tiada orang lain yang berada di kawasan tersebut, tiba-tiba lelaki terbabit memberhentikan motor lalu bertanya sama ada anak saya mahu menerima duit RM100 yang diajukannya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan