Ahad, 29 Julai 2012

Mangsa Kemalangan Masih Hidup Dilanggar Kereta


JEMPOL : Hasrat dua pemuda yang ingin membantu seorang lelaki terjatuh akibat terlanggar pokok tumbang tidak kesampaian apabila kedua mereka tidak sempat menarik mangsa yang terbaring di tepi jalan di kilometer 34 jalan Bahau-Kemayan, kira-kira jam 9.24 malam, semalam.

Difahamkan, mangsa tidak sempat diselamatkan dua pemuda terbabit apabila sebuah kereta Persona dari arah Bahau turut gagal mengelak pokok berkenaan dan melanggar mangsa yang ketika itu masih hidup.

Kejadian bermula apabila mangsa, Toh Ah Lai, 48, menunggang motosikal jenis Yahama sendirian dari arah Bahau menghala ke Kemayan dikatakan terjatuh susulan terlanggar pokok getah tumbang di lokasi kejadian.

Menurut sumber, sebelum kereta Persona berkenaan muncul, dua pemuda itu yang menaiki kereta Proton Waja memberhentikan kenderaan mereka di bahu jalan bagi membantu mangsa yang cedera.

“Kereta Proton Waja itu berhenti di bahu jalan, lalu keluar dua lelaki yang ingin membantu mangsa. Namun malangnya, mereka tidak sempat membantu apabila kereta Proton Persona tiba-tiba muncul dari arah Bahau lalu merempuh pokok dan mangsa. Pemandu kereta Persona cuba mengelak tetapi gagal dan sekali lagi merempuh kereta Proton Waja yang berada di bahu jalan,” katanya.

Menurut sumber lagi, kereta Proton Waja itu kemudiannya tercampak sehingga ke bahu jalan menghala ke Bahau.

“Bagaimanapun, dua lelaki berusia 40-an serta pemandu dan penumpang kereta Proton Persona terselamat dan mangsa maut ketika dalam perjalanan ke Hospital Jempol,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis daerah, Superintendan Mohd Sabri Mohamad ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan