Selasa, 25 September 2012

Isteri Hilangkan Diri Selepas Ditegur Suami

Peck Ching dan Jie Yong menghilangkan diri sejak dua minggu lalu

JOHOR BAHRU - Seorang suami tidak menyangka tindakannya menegur isterinya menyebabkan wanita tersebut menghilangkan diri bersama anak tunggal mereka sejak dua minggu lalu.

Ng Bon Hua, 26, kini runsing memikirkan nasib isterinya, Chew Peck Ching, 26, dan anaknya yang berusia lapan bulan, Ng Jie Yong, setelah semua usaha mencari mereka menemui jalan buntu.

“Sejak berkahwin pada Ogos tahun lalu, kami tidak pernah menghadapi sebarang masalah rumah tangga yang serius.

“Pada hari kehilangannya 9 September lalu, saya berpesan supaya dia menjaga diri kerana saya pulang lewat daripada menguruskan pusat kesihatan milik saya,” katanya ketika ditemui di Pusat Aduan Rakyat di Taman Maju di sini semalam.

Bon Hua berkata, apabila dia pulang ke rumah, isteri dan anaknya telah meninggalkan rumah mereka di sini dan MyKid milik Jie Yong juga telah tiada.

Ceritanya lagi, beberapa hari sebelum kejadian, dia menegur dan melarang Peck Ching memberikan susu badan kepada bayi mereka memandangkan wanita itu seorang perokok.

“Ketika itu dia hanya mendiamkan diri tetapi saya dapat rasakan dia merajuk ekoran teguran tersebut. Bagaimanapun saya tidak menyangka dia akan bertindak keluar dari rumah,” katanya.

Bon Hua berharap isteri dan anak kembali ke pangkuannya secepat mungkin dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai mereka boleh menghubunginya di talian 07-699 3537.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan