Selasa, 18 September 2012

William Dan Kate Naik Perahu Perang

William Dan Kate menaiki sebuah perahu perang di Tavanipupu, Kepulauan Solomon semalam

HONIARA - Pewaris kedua takhta Britain, Putera William dan isterinya, Kate Middleton menaiki sebuah perahu perang di Tavanipupu, Kepulauan Solomon semalam. Pasangan diraja itu diraikan ribuan penduduk yang menunggu kedatangan mereka.

William dan isterinya itu tiba di sini kelmarin selepas melakukan lawatan ke Malaysia dan Singapura. Kate memakai gelaran Catherine selepas berkahwin dengan William pada 29 April tahun lalu.

Lawatan itu diteruskan walaupun terdapat laporan berita bahawa majalah Chi di Itali telah menyiarkan gambar separuh bogel Kate.

Edisi khas majalah itu kelmarin menyiarkan 18 gambar yang dirakamkan paparazi yang menunjukkan Kate dan William berjemur di sebuah rumah di Perancis.

Kate dan William berbual dengan seorang lelaki di sebuah kampung budaya di Honiara semalam

Para peguam pasangan diraja itu telah memfailkan aduan di sebuah mahkamah di Perancis ekoran sebuah lagi majalah, Closer menyiarkan gambar payudara Kate.

Kate dan William menuntut ganti rugi kerana mendakwa majalah tersebut menceroboh kehidupan peribadi mereka apabila gambar berkenaan dirakamkan. Bagaimanapun, gambar bogel tersebut tidak menjejaskan lawatan pasangan diraja itu.

Kate dan William turut melawat sebuah kampung budaya di sini. Kelmarin pada satu majlis William berkata: "Tanah ini adalah yang paling indah dan penduduk di Kepulauan Solomon merupakan antara yang paling ramah serta baik." Ketika berucap, William memakai baju batik.

Lawatan diraja itu diadakan sempena sambutan ulang tahun pemerintahan nenda William, Ratu Elizabeth II kali ke-60. - Agensi


Tiada ulasan:

Catat Ulasan