Rabu, 13 Mac 2013

Mengaku Tidak Bersalah Rogol Gadis Bawah Umur


MIRI: Seorang buruh ladang warga asing mengaku tidak bersalah di Mahkamah Se­syen pagi semalam terhadap tuduhan merogol seorang gadis bawah umur yang juga merupakan anak jirannya.

Udin Asaf, 21, dari Ladang 3, Jalan Miri-Bintulu di sini didakwa mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara 20 tahun dan boleh disebat, jika sabit kesalahan.

Berdasarkan pertuduhan kes, tertuduh telah merogol seorang gadis bawah umur berusia 13 tahun 13 hari yang juga merupakan warga negara Indonesia.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu pada jam 11 pagi, 14 Februari lalu di No. 98, Blok Saratok, Jalan Miri-Bintulu di sini.

Terdahulu, pegawai pen­dakwa Cif Inspektor Mary Ong memohon ditetapkan satu tarikh baharu untuk perbicaraan kes tersebut me­mandangkan tertuduh telah mengaku tidak bersalah serta minta dibicara lanjut.

Hakim Awang Kerisnada Awang Mahmud memben­arkan permohonan itu dan menetapkan 18 April ini untuk pengurusan kes. Manakala per­bicaraan kes ditetapkan pada 14 hingga 16 Mei tahun ini.

Sementara tertuduh yang berasal dari Indonesia serta tidak boleh ditawarkan jami­nan diperintahkan supaya ditahan lanjut di Penjara Pusat Lambir sementara menunggu tarikh tersebut.

Seramai 10 orang saksi pendakwaan akan dipanggil untuk memberi keterangan dalam perbicaraan penuh kes tersebut nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan