Sabtu, 23 Mac 2013

Sabah Sumbang RM100,000 Kepada Keluarga Anggota Tentera Terkorban

Allahyarham Kpl Ahmad Farhan Ruslan

Allahyarham Kpl Ahmad Hurairah Ismail

KOTA BAHARU: Keluarga dua anggota tentera berasal dari Kelantan yang terkorban dalam Operasi Daulat di Lahad Datu, Sabah baru-baru ini menerima sumbangan kerajaan Sabah semalam.

Sumbangan RM100,000 seorang itu disampaikan Setiausaha Kerajaan Negeri Sabah, Tan Sri Sukarti Wakiman kepada ibu kedua-dua anggota tentera itu pada majlis ringkas di Wisma Perwira Markas Lapan Briged di sini.

Kedua-dua anggota itu ialah Allahyarham Kpl Ahmad Hurairah Ismail, 24, dan Allahyarham Kpl Ahmad Farhan Ruslan, 20.

Turut hadir pada majlis itu Setiausaha Majlis Keselamatan Negara Datuk Mohamed Thajudeen Abdul Wahab, Setiausaha Majlis Keselamatan Negara Negeri Kelantan Roslee Mamat, Setiausaha Hal Ehwal Dalam Negeri dan Penyelidikan Sabah, Rodzi Md Saad dan Ketua Staf Markas Lapan Briged Lt Kol Mohd Zaki Abu.

Sukarti, ketika ditemui pada majlis itu, berkata beliau mewakili kerajaan Sabah menyampaikan sumbangan dan surat penghargaan kepada keluarga anggota tentera berkenaan.

Beliau berkata jasa dan pengorbanan yang diberi dua anggota tentera itu dalam mempertahan kedaulatan negara amat besar maknanya dan tidak boleh dinilai dengan sumbangan yang dihulur.

“Saya diarah ketua menteri supaya jumpa sendiri dengan keluarga anggota tentera yang meninggal dunia bagi menyampaikan sumbangan ini dan ucapan terima kasih kerajaan Sabah kepada keluarga mereka,” katanya.

Ibu Ahmad Hurairah, Rahmah Mamat, 50, mengucapkan terima kasih kepada kerajaan Sabah yang menghulurkan sumbangan dan surat penghargaan atas jasa dan pengorbanan anaknya itu.

Sementara itu ibu Kpl Ahmad Farhan, Roslawati Ghani, 44, bersyukur dengan sumbangan besar yang diberi kerajaan Sabah dan menganggapnya sebagai penghargaan tinggi kepada anaknya. - BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan