Sabtu, 23 Mac 2013

Lelaki Mengaku Tidak Salah Miliki DVD Lucah


MIRI: Seorang lelaki mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret semalam terhadap tuduhan memiliki 40 keping cakera padat digital (DVD) filem lucah.

Liew Chii Poh, 25, dari Taman Kinta, Gopeng, Perak telah didakwa mengikut Sek­syen 292 (a) Kanun Keseksaan dan dihukum di bawah akta yang sama. Sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara tiga tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Berdasarkan pertuduhan kes, tertuduh didapati ada memiliki sebanyak 40 keping DVD filem pelbagai tajuk yang mengandungi unsur lucah.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu pada jam 3.45 petang, 18 Februari lalu di sebuah premis tidak bernama di Lot 906-1-13-302 tingkat bawah Soon Hup Tower, Jalan Merbau di sini.

Setelah mendengar pen­gakuan tidak salah ter­tuduh, mahkamah kemu­dian menetapkan 2 April depan untuk pengurusan kes dan 26 April pula ditetapkan sebagai tarikh perbicaraan.

Manakala tertuduh dibe­narkan dibebas dengan ikat jamin RM2,000 berserta dua penjamin tempatan sementara menunggu tarikh tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan