Jumaat, 22 Mac 2013

Pekerja Dibunuh Kejam Di Ladang Sawit


LUNDU: Seorang pekerja kontrak dibunuh kejam dalam satu kejadian rompakan di sebuah ladang kelapa sawit yang terletak kira-kira dua kilometer dari sempadan Malaysia-Indonesia di sini, pagi semalam.

Mangsa, Liew Siong Fatt, 42, berasal dari Batu Kawa, Kuching ditemui mati dengan kesan tetakan di bahagian kepala selain tangan kiri mangsa juga dikatakan terputus dalam insiden yang berlaku sekitar jam 10.30 pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Lundu DSP Wong Chee Kiong mengesahkan insiden tersebut dan memberitahu mangsa dipercayai dibunuh semasa dirompak sebelum kenderaan jenis Toyota Hilux miliknya dilarikan dari tempat kejadian.

“Kes tersebut disiasat sebagai kes bunuh dan curi kenderaan di mana kereta Toyota Hilux milik mangsa dengan nombor pendaftaran QAM3012 dipercayai telah dilarikan penjenayah dari tempat kejadian,” katanya ketika dihubungi semalam. Menurutnya, siasatan terperinci masih dijalankan di tempat kejadian.

“Pihak kita masih menjalankan siasatan dan terdapat kesan tayar motosikal jenis ‘Scrambler’ ditemui dari tempat kejadian menuju ke sempadan.

“Bagaimanapun, belum ada suspek dikenal pasti buat masa ini,” jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan