Rabu, 5 September 2012

Bekas Banduan Ditahan Kerana Pecah Rumah

Bekas banduan ditahan semula oleh polis

MIRI: Seorang bekas banduandari Penjara SimpangRenggam ditahan semulaoleh sepasukan polis dariCawangan Pencegah Jenayah(CPJ) di sini kerana disyakiterbabit dalam beberapa kespecah rumah.

Suspek yang berusia 40tahun, yang dibebaskan tahunlepas, ditahan polis ketikadia hendak masuk ke dalamkeretanya di kediamannya diTaman Merbau di sini, padajam 2 petang, 2 Septemberlalu.

Polis yang mengesyakisuspek ada menagih dadah telahmenyerahkannya kepadacawangan narkortik untukdiperiksa dan hasil ujian airkencing mendapati suspekpositif dadah.

Suspek yang ditahan seharidi unit narkortik diserahkembali kepada CPJ untuksiasatan kes berkaitan jenayahekoran penemuan dua ‘pendrive’ dalam beg yang dibawanyaketika dia ditahan.

Salah satu daripada ‘pendrive’ terbabit telah dikenalpasti oleh pemiliknya yangjuga seorang pengadu yangtelah membuat laporan polisberhubung kes pecah rumahnyadi Taman Boulevard,pada 29 Ogos lalu.

Manakala satu lagi masihbelum dikenal pasti pemiliknyanamun polis percayaia adalah daripada salah satulagi kes pecah rumah yangberlaku di sekitar kawasanperumahan tersebut.

Dengan tertangkapnyasuspek polis percaya ia boleh membantu menyelesaikanbeberapa kes pecah rumahyang disyaki berkaitan dengansuspek.

Suspek kini ditahanuntuk siasatan lanjut.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan