Rabu, 5 September 2012

Lelaki Peras Ugut Ibunya Sendiri Direman Tiga Hari

SIBU: Seorang lelaki dilan­jutkan tempoh reman selama tiga hari sehingga Rabu ini oleh Mahkamah Majistret berhubung kes tuduhan pem­erasan ugut, semalam.

Lelaki berusia 33 tahun itu direman di bawah Seksyen 117, Kanun Prosedur Jenayah untuk membantu siasatan po­lis berhubung kes panggilan palsu yang dibuatnya kepada ibunya yang mendakwa dia telah diculik dan meminta sejumlah wang tebusan demi keselamatan dirinya.

Pada 30 Ogos lalu, seorang ibu telah membuat laporan polis mendakwa anak lelak­inya (suspek) telah diculik di Kuching.

Suspek yang juga seorang pemandu lori memberitahu bahawa jarinya akan dipotong satu persatu jika dia tidak mendapatkan wang tebusan sebanyak RM26,000.

Bertindak atas laporan tersebut, sekumpulan ang­gota polis telah menyerbu sebuah rumah di Jalan Arang di Kuching pada malam tersebut.

Ketika polis menyerbu rumah itu, mereka men­dapati empat lelaki sedang asyik menonton televisyen dan suspek pula dalam kead­aan seperti biasa dan tidak menampakkan bahawa dia sedang diculik.

Polis kemudian menahan kesemua lelaki tersebut yang berumur dalam lingkungan 29 hingga 39 tahun dan dibawa ke balai polis untuk disoal siasat.

Kes sedang disiasat di bawah Seksyen 384, Kanun Keseksaan iaitu tuduhan pemerasan ugut.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan