Rabu, 5 September 2012

Penunggang Motosikal Kritikal Terbabit Dalam Kemalangan

Lelaki dari Sadong Jaya dirujuk ke unit penjagaan rapi HUS 

KUCHING: Seorang penung­gang motosikal berada dalam keadaan kritikal setelah terba­bit dalam kemalangan ber­hampiran sebuah universiti tempatan di Jalan Meranek, Kota Samarahan, awal pagi semalam.

Kemalangan sekitar jam 11 malam itu berlaku ketika lelaki dari Sadong Jaya itu terlanggar anjing dan kemu­diannya terhumban ke jalan raya.

Mangsa yang berusia 26 tahun itu mengalami be­berapa kecederaan di tubuh, termasuk kecederaan teruk di bahagian kepala. Lelaki berkenaan dikatakan dalam perjalanan balik setelah berkunjung ke rumah rakan­nya di Desa Ilmu.

Mangsa dikejarkan ke Pusat Jantung Sarawak, sebelum dirujuk ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Umum Sarawak (HUS) sekitar jam 2 pagi bagi rawatan lanjut.

Sementara itu, mangsa jatuh dari pokok durian Ahad lepas yang berada dalam keadaan kritikal menghembuskan na­fas terakhirnya kira-kira jam 11.50 malam kelmarin.

Mangsa yang dikenal pasti Kipol Dennis, 54, yang telah berkahwin dan dikurniakan anak perempuan itu cuba me­luangkan masa untuk aktiviti riadah, bersama keluarga ter­masuk bapanya di dusun durian, di Muara Tuang.

Bagaimanapun mangsa terjatuh ketika cuba men­jatuhkan raja buah tersebut.

Manakala dalam kes be­rasingan, seorang warga Indonesia terpaksa menerima beberapa jahitan di bahagian tangan setelah digigit ular sawa ‘peliharaannya’, malam Ahad lepas.

Mangsa yang bekerja di kedai perabot di Kota Sentosa tersebut, menemui ular sawa berkenaan di sebuah jalan di Kota Samarahan beberapa hari lepas dan berhasrat menyimpannya.

Sekitar jam 8 malam se­malam ketika mangsa cuba membuka sangkar untuk memberinya makan, ular berkenaan bertindak agresif dan menggigit tangan kan­annya.

Rakan sekerja mangsa yang terdengar jeritan mangsa bergegas ke tempat kejadian untuk membantunya dan seterusnya membunuh ular tersebut.

Mangsa dikejarkan ke HUS oleh rakannya untuk menerima rawatan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan