Jumaat, 7 Disember 2012

Kate Keluar Hospital

William dan Kate meninggalkan Hospital King Edward VII di London semalam

LONDON - Isteri Putera William yang kini mengandung, Catherine meninggalkan Hospital King Edward VII di sini semalam, empat hari selepas beliau dirawat kerana mengalami loya yang teruk.

Catherine yang lebih mesra dengan panggilan Kate tersenyum ke arah kumpulan wartawan dan jurugambar yang menanti di lokasi tersebut ketika dia keluar dari hospital itu bersama suaminya.

Mereka meninggalkan hospital berkenaan dengan menaiki sebuah kereta. Ditanya sama ada beliau kini berasa sihat, Kate, 30, menganggukkan kepalanya.

Pihak Istana St. James dalam satu kenyataan memberitahu, Kate dibenarkan keluar dari Hospital King Edward VII dan kini menuju ke Istana Kensington untuk berehat.

"Pasangan diraja ini mengucapkan terima kasih kepada para kakitangan hospital berkenaan kerana rawatan dan penjagaan yang diberikan (kepada Kate)," tambahnya.

William dan Kate yang dianugerahkan gelaran Duke dan Duchess of Cambridge selepas mereka berkahwin pada April 2011, memiliki sebuah apartmen di Istana Palace yang pernah menjadi kediaman bonda William, Puteri Diana.

Kate dimasukkan ke hospital tersebut pada tengah hari Isnin lalu selepas beliau mengalami rasa loya yang teruk.

Sindrom itu menyerang purata seorang dalam setiap 200 ibu yang mengandung dan kadangkala dikaitkan dengan kehamilan bayi kembar.

Kandungan Kate dipercayai belum mencapai usia 12 minggu. William merupakan pewaris kedua takhta Britain selepas ayandanya, Putera Charles.

Nenda William ialah Ratu Elizabeth II yang kini memerintah Britain. - AFP


Tiada ulasan:

Catat Ulasan