Sabtu, 9 Mac 2013

Dua Polis Cedera

Ceramah di Bukit Katil, Melaka

MELAKA – Dua anggota polis antara tiga yang cedera apabila terkena batu yang dipercayai dibaling penyokong yang menghadiri dua ceramah politik yang diadakan secara bersebelahan membabitkan dua parti politik di Bukit Katil di sini malam kelmarin.

Dalam kekecohan yang bermula pukul 10 malam itu, seorang penyokong sebuah parti politik yang menghadiri ceramah membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan ahli perniagaan, Ummi Hafilda Mohd. Ali itu turut tercedera terkena balingan batu.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd. Rahman berkata, sejurus kejadian berkenaan, dua anggota polis berusia 30-an itu dikejarkan ke Hopital Melaka untuk menerima rawatan.

“Salah seorang anggota mengalami kecederaan di kepala dan seorang lagi anggota cedera di belakang badan manakala orang awam yang merupakan lelaki berusia 30-an pula cedera di kepala.

“Ekoran kejadian ini, seorang lelaki berusia 24 tahun yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kejadian tersebut ditahan bagi membantu siasatan,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan